"Ida, vad vill du bli när du blir stor?"

Svar: Jag har ingen aning. det jag vet är att jag vill vara en person som många känner till, ingen okänd kontorsråtta eller kassörska. Jag vill synas i media, skriva riviga krönikor som upprör en massa tråkigt folk, äga tusentals par skor och låta en assistent hämta latte åt mig.

Okej, det sistnämnda är väl ganska osannolikt. Jag kommer väl tillsammans med en god vän, eller bror starta ett företag av något slag som kommer bli multi-nationellt. Får jag vid något tillfälle inte min vilja igenom kommer jag sälja ut mina 50% av företaget och dra vidare. När jag är ute och flänger på jobbmarknaden kommer en del tidningar vara intresserade av mitt skrivande trots att jag inte gått journalist-utbildning. Folk kommer känna till mig som "Quinnan som lärt sig själv"- och alla kommer givetvis vara rå-avundsjuka.

... nej, jag vet inte vad jag vill bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0