My day today

Idag blev jag smått chockad då jag fick höra att det skulle bjudas på äppelkaka till efterrätt i skolmatsalen. När jag med egna ögon såg att det faktiskt var sant blev jag lycklig - inte för att kakan var särskilt god (för det var den inte) men för själva sakens skull. Dessutom fick vi varma baguetter som var himmelskt goda, Sheida åt sig mätt x 1000! Och jag med för den delen.

Idag åkte jag och Sheida till Arninge (orkade inte åka till Täby) och köpte presenter till Andrea och Mickan. Det var kul på bussen, för på vägen dit satt några femtonåringar (tror jag) och snackade bibeln och koranen framför oss, intressant samtal. Ena killen var ganska lustig. På vägen hem skulle de självklart åka samma buss tillbaka,och gick och åt på varsin glass (och hade inga jackor på sig?!?!?). Crazy kids. Det gick på en supercool hiphop-snubbe som dunkade Fronda, han slog sig ner brevid oss och bresade på benen så mycket han kunde, sen satt han och diggade med huvudet. Men jag kunde inte hålla mig för skratt - för han såg ut som att han skämdes för att "headbanga snett" men som att han var TVUNGEN att göra så eftersom han var hiphopare..

Sen när vi skulle av tryckte vi snällt på "stopp-knappen" men tror ni busschauffören stannar snällt? Nej, istället gasade han på som fan och vi flög förbi vår station. Jag skulle ändå till Hampus så det var lika nära vilken station jag än skulle gå av på, men för Sheida var det värre. CP-chaufför.

HEJDÅ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0