"Du menar gick?"

Jag vet inte vem som givit mig åkomman, men jag lackar fett varje gång jag ser en felstavning eller en hemsk särskrivning. Big deal egentligen? Nej! Men ändå får jag typ ångest och blir olycklig.

Samma sak när någon formulerar något fel, jag bara kan inte hålla tyst utan måste rätta på en gång. Annars vore det ju omänskligt. Men jag har märkt att människor inte vill bli rättade, vilket jag inte förstår - vill de inte lära sig eller? Visst att alla kan ha slarvfel ibland eller är lite trötta - då brukar jag aldrig bry mig. Men en person som ständigt säger/stavar fel måste ju lära sig nån gång? Jag är väl någon form av "besserweisser" och då får jag väl finna mig i det. Har fått höra att "jag tror jag är bättre än andra" bara för att jag rättar fel. Ja, då är jag ju bättre? I alla fall på grammatik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0