Tough life.

Livet som arbetande kvinna tär lite på mig. Jag nickar till på bussen - och har inte ens tid att ladda iPoden hemma. Jag har inte varit med Hampus på ett par dagar och jag gissar att jag behöver honom i vardagen för att det ska funka. Det känns i alla fall så mycket enklare då. Då trivs jag bäst.

Nu är jag hemma, äter dumle i sängen. Men snart ska jag borsta tänderna och somna så fort jag förmår. För imogon ska jag upp 05.45 och åka till jobbet. På kvällen blir det födelsedagsfirande innehållandes middag i stan. Klart det blir utgång också. Måste hinna fixa någon present också, cheesus hur ska detta gå?



Jag är lite orolig - jag har jobbat i en månad nu, och är redan helt slut. Frågan är hur länge man orkar? Att man ens ska behöva stå ut med något man inte trivs med. Jag menar - att stänga på kvällen och öppna dagen efter är ju som att slå sig själv i ansiktet. Jag har inte fått en bra natts sömn på länge. Men det kommer...

Kommentarer
Postat av: Andrea

Vi kan säga som så att jag känner igen mig.

Jag kan aldrig bara vakna utvilad och fråga mig själv: vad ska jag htita på idag? Alltid väckarklocka och jobb på schemat!!! SUUUCKY!

2008-08-29 @ 10:03:12
URL: http://andreyy.blogg.se/
Postat av: sheida

meh klaga inte! tänk va härligt när ni får era lönespec! fatta va ni kan steka i paris! ja däremot... jag må livsnjuta som "arbetslös" men ja vill ju också steka som fan sen:(

2008-08-29 @ 10:16:48
URL: http://artdevie.blogg.se/
Postat av: Ida

Men grejen är att ja inte alls kommer kunna steka så mkt, lön medför kostnader hit och kostnader dit, är ju billigare att inte jobba.. känns detsom ialf haha.

2008-08-29 @ 14:35:50
URL: http://mjida.blogg.se/
Postat av: sheida

hur menar du quinna?

2008-08-30 @ 14:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0