BAD HAIR

Jag har typ någon form av frisör-fobi. Kanske för att jag alltid väljer fel frisersalong och går ifrån efteråt med tårar i ögonen, och man bara önskar att man tagit på sig en luvtröja innan.

Hat-ställe nummer ett:

Frisör GR8 (pff, lurendrejeri), Vallentuna

- Gick dit när det var relativt nyöppnat, bad om att få Heidi Klums frisyr med världens snyggaste lugg; Den exakta bilden jag tog med mig var denna:

image675
Tror ni jag gick därifrån såhär? Nej, skulle inte tro det..

En annan gång vad när när-frisören skulle överraska med "nya trendiga frisyren". Hon var i överextas och frågade "Snällaaaaa, blunda så fixar jag!". Jag var rädd för att inte få ett tuggummi när jag var klar om jag inte svarade ja. Vad hände?

- HOCKEYFRILLA! Vad tänkte kvinnan med? hade hon någonstans på vägen missat att jag var en oskyldig liten tjej, livrädd att en kvinna skulle klippa av hennes flickiga stolthet?!

Nej, de senaste gångerna jag klippt mig har jag blivit ganska nöjd. Men denna rädsla leder som sagt till "Ronja Rövardotter-håret" och jag vill INTE bli sedd så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0