Godisfria dagen

Lördagar är den ENDA dagen jag inte äter godis på.

Det är sant! Jag äter skräp alla dagar i veckan UTAN på den enda dagen det egentligen är "tillåtet" på. Är jag rebell eller vad?! Kommer ihåg när jag var liten och bara gick och längtade efter lördagen HELA TIDEN. På lördagarna fick jag och mina bröder 25 kronor var - då sprang vi hela vägen till centrum (då hade vi 2 kilometer dit) och köpte godis på Tuna Livs.


Men vad är anledningen till att jag håller mig undan go'sakerna just denna dag? The official candy-day liksom. De två anledningarna jag kommer på är:

1. Jag orkar inte gå till någon affär för att jag är DÖD efter en livad fredagkväll.
2. Jag SKA gå ut på lördagskvällen vilket medför förberedelser som tar hela dagen.

I båda fallen handlar det alltså om "tidsbrist". Hmm, jag äter alltså inte godis på lördagar för att jag är för lat och inte har tid.. Nej - det känns inte heller helt vattentätt. Kanske är det helt enkelt bara så att jag är så jäkla O-godissugen efter att ha vräkt i mig godis hela veckan. Nu orkar jag inte spekulera mer kring detta, utan ska gå upp och lägga mig och titta på det vackraste ögongodiset i världen - HAMPUS!

Kommentarer
Postat av: Cec

Jag känner igen det där.

2008-03-03 @ 04:50:25
URL: http://heartsick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0