PULKA!

Inatt snöade det duktigt och vi stack ut huvudena som små barn imorse för att se. Dagens syssla var given: pulkaåkning. Jag och hela Hampus familj minus far begav oss mot monsterbacken af Bällsta. Det var inte dåligt alls, och jag var väl förberedd på det värsta. (snöbollskrig) Det var oundvikligt, bröt ut innan vi ens hunnit åka. Men det gick ändå bra, fram till vägen hem (jag blev dragen på pulkan) och Hampus gjorde så jag fick världens sladd och flög av. Jag låg där ett bra tag... Sen var det hem och vila - sen raka vägen till Täby Centrum.

Jag gjorde ett unpleasant bankärende som tog en halvtimme(!), sen strosade vi mest runt och tittade. Men när vi insåg att detta med rea är sjykt överskattat satte vi oss i bilen igen och styrde hemåt. Hyrde Transformers. Den var bättre än jag trodde, tidigare har Hampus försökt övertala mig att se den och jag tokvägrat. Men den var som sagt OK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0