Jag älskar att åka buss ibland..

På bussen hem idag satt en kille (kanske 15-16 år) framför mig och lyssnade på mp3. Han hade rätt högt så jag hörde tydligt Anita Ward's ljuva stämma tillåta honom att ringa hennes klocka. För de som inte förstår så är det Anita Ward som sjunger - Ring My Bell. Skön snubbe tänkte jag, inte lite bögig. För han tryckte den repeat om och om igen, och stampade foten i takt. Man kan ha så kul åt folk på bussen.

En annan kul bussupplevelse var när jag var på väg hem här om dagen. Busschauffören svängde ut fel från rondellen i Täby Kyrkby, alla blev arga - men ingen blev lika arg som han som satt snett framför mig. Han började titta sig omkring, sucka högt, titta på mig och skaka på huvudet. Han skakade på huvudet oavbrutet i fem minuter tills chauffören hade vänt bussen, vilket gick väldigt knökigt. Jag höll på att skratta ihjäl mig åt killen, för han var VERKLIGEN upprörd. Sen visade det sig att han skulle av stationen precis efter rondellen. Hahahahahha stackarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0