Hare Krishna

Sitter och lyssnar på "Hare Krishna"-låten. de läskiga är att de sjunger EXAKT som dendär Maha-Mantrat som jag klistrar in nedanför:


Maha-Mantrat består av tre namn, Hare, Krishna och Rama som upprepas på följande sätt:

Hare Krishna, Hare Krishna,
Krishna Krishna, Hare Hare
Hare Rama, Hare Rama,
Rama Rama, Hare Hare

Hare är Gudaenergi, Krishna är ett namn på Vishnu, som betyder "Den alltigenom attraktiva" - allt man attraheras av och söker på andra ställen finns alltid hos Honom. Rama är ett namn på Vishnu som betyder "All glädjes källa".



Ooooooooookeeej? Hemligt asså. "Honom". Det är liksom värsta läskiga sekten, och verkligen att jag älskar en av deras "anhängares" låt. Jag ska i alla fall spela den på min fest på fredag. Hahaha.

Kommentarer
Postat av: boho

George Harrison från beatles?

2007-11-26 @ 20:36:26
Postat av: Ida

Nej det är inte med honom, de e nån superbra partylåt! ;)

2007-11-26 @ 22:53:57
URL: http://mjida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0